عوامل موثر در انتخاب شرکت بیمه
برخی عوامل موثر در انتخاب شرکت بیمه ، در ادامه توضیح داده شده است .
ولی باید بدانید که ما کارگزاری بیمه مرکزی هستیم و قطعاً حافظ منافع شما هستیم .
به همین جهت از یک شرکت بیمه که گاهاً ممکن است خدمات خوبی ارائه نکند ، دفاع جانانه نخواهیم کرد !
پس میتوانید با خیال آسوده به ما اطمینان کنید و چندین نرخ به همراه مزایا و معایب هر شرکت را دریافت کنید .
لذا در ادامه ، برخی عناوین گمراه کننده که میتواند انتخاب اشتباهی برای شما باشد را به شما معرفی کرده ایم .
۱ – نرخ بیمه نامه :
اشتباهی که برخی افراد و حتی برخی دفاتر نمایندگی میکنند ، ارتباط نرخ بیمه نامه با سطح ارائه خدمات است .
شاید این جمله را شنیده باشید که :
هر چه نرخ پایینتر ، سطح و کیفیت خدمات پایینتر !
اساساً چنین ادعایی در میان شرکت های بیمه صحیح نیست .
مثلاً در نرخ بیمه شخص ثالث و یا بیمه مسئولیت کارفرما ، از اتفاق بالاترین نرخ از طرف شرکت های سطح پایین ارائه میشود .
چرا چنین ادعایی در میان نمایندگان مطرح میشود ؟
توجه کنید که سود و منافع دفاتر نمایندگی ، در سود و منافع شرکت بیمه متبوع ایشان است و قیمت پایین تر به معنای کارمزد کمتر برای ایشان میباشد .
اما در کارگزاری :
سود ما در منافع مشتریان خلاصه میشود . چرا که کارگزاری هایی مانند ما ، زیر مجموعه شرکت های بیمه نبوده و رسالت قانونی محول شده از طرف بیمه مرکزی ، بر اساس مشاوره به بیمه گذاران و راهنمایی آنها به مسیر صحیح میباشد .
قابل توجه است که
برای رسیدن به این هدف ، ما میتوانیم از کلیه شرکت های بیمه استعلام قیمت بگیریم و به همراه آن ، نتیجه بررسی های خود در مورد کیفیت خدمات شرکت های بیمه را به شما ارائه نماییم .
۲ – سطح توانگری شرکت بیمه :
سطح توانگری یکی از چندین شاخص خوب برای شناسایی کیفیت خدمات میباشد و چند بار در طول سال ، این سنجش از طرف بیمه مرکزی منتشر میشود .
ولی آیا شما میتوانید این شاخص را تحلیل کنید ؟
تحلیل سطح توانگری در چند نکته مهم خلاصه میشود که مشاوران این کارگزاری ، روش شناسایی از این طریق را به شما آموزش خواهند داد .
شاید از شرکت های مختلف شنیده باشید که عنوان میکنند : ما رتبه یک توانگری هستیم !
این عنوان قطعاً تبلیغاتی است . زیرا بیش از ۷۰ درصد شرکت های بیمه گر در سطح یک توانگری هستند ولی عملکرد گردش و مدیریت سرمایه ، در نتیجه پنهان این سطح ، تاثیر گذار است .
ما به شما جزییات بررسی از طریق سطح توانگری شرکت های بیمه را اعلام میکنیم .
اما نباید با برخی عناوین تبلیغاتی ، سادلوحانه برخورد کنید .
۳ – قدمت و سابقه شرکت بیمه :
این مورد هم از عناوینی است که مورد سوء استفاده قرار میگیرد و مردم نیز تعداد سال فعالیت را دلیلی بر خوب بودن بیمه گر قرار میدهند .
باز هم متذکر میشویم که مهمترین اصل برای انتخاب بهترین شرکت بیمه ، سیستم مدیریت سرمایه و رضایت مشتریان قبلی از مبالغ خسارت پرداخت شده میباشد .
همچنین سهامداران عمده و شرکت های اقتصادی پشتوانه بیمه گر ، یکی دیگر از نقاط قوت و ضعف محسوب میشود .
لذا مثالهای زیادی از نارضایتی مردم از شرکت های با سابقه داریم ولی به طور مثال ، شرکت تازه تاسیس بیمه سرمد با پشتوانه اصلی بانک معظم صادرات و با مدیریت سرمایه خوب ، میتواند برای برخی از بیمه نامه ها ، مورد توجه قرار گیرد .
گرچه شرکت های همتراز یا حتی بزرگتر از بیمه سرمد وجود دارد .
۴ – برند :
برند مهم است و برخی از شرکت های معتبر سرمایه گذاری ویژه ای برای برند سازی کرده اند .
ولی انتخاب برند و معیار قرار دادن معروفیت شرکت بیمه به تنهایی ، قطعاً انتخاب اشتباهی خواهد بود .
در خصوص برند متذکر میشویم که شرکت های نام آشنای صنعت بیمه ، دیگر مانند دهه گذشته از کیفیت بالا برخوردار نیستند و شرکت های نوظهور با قدرت و تخصص بالا ، از امنیت به مراتب بیشتری پا به عرصه بیمه گری گذاشته اند .
البته هیچ شرکت بد بیمه ای وجود ندارد و فقط بسته به بیمه نامه شما و ریسک های آن ، باید شرکت بیمه گر خوب را پیدا کنید و ما در این مسیر شما را آگاه خواهیم کرد .