معرفی ۱۴ بخش سودآور بیزینس ایران ( قسمت دوم )

زمان مطالعه : 3 دقیقه

۱۴ بخش سودآور بیزینس ایران ، شامل ۳ مقاله مرتبط است که لینک بخش اول و سوم در پایان همین مطلب درج شده است . 

به قلم : “✍️محمد حسین ادیب”
هیئت علمی دانشگاه و استاد رشته اقتصاد

دلار از ۱۳ هزار تومان که بیشتر شد ، ۵۰ % هر چه که در ایران تولید میشود اقتصادی است تا به عراق و ترکیه ، قانونی یا غیر قانونی صادر شود و این عرضه دلار را بیشتر می کند .

زمانی که دلار از ۱۳ هزار تومان بیشتر شد ، تفاوت قیمت بین ایران و کشورهای منطقه ، آنقدر جذابیت برای مبادله ایجاد می کند که با نرخ دلار ۱۳ هزار تومان اقتصاد ایران در اقتصاد عراق و ترکیه ادغام میشود .

با دلار ۱۳ هزار تومانی اقتصادی است که مصرف لبنیات در ایران متوقف شود و شیر در صنایع داخلی به شیر خشک تبدیل و غیر قانونی به عراق صادر شود .

رویال بیمه , royalbime.ir , insurance , بیمه عمر , بیمه مسئوایت , مسئولیت , مطالعه ادامه مطلب

با دلار بالای سیزده هزار تومان ، اقتصادی است که گوشت قرمز تولیدی در ایران غیر قانونی به کشور های عربی صادر شود و قیمت گوشت قرمز بالاتر از قدرت خرید هشتاد درصد از ایرانیان تعیین شود .



۱-  هشتاد درصد سود بازار در ۱۴ رشته فوق است‌ .

۲-  فعالین اقتصادی برای باقی ماندن در بازار به مهارت های تازه ای نیاز دارند که در ۱۴رشته فوق مورد نیاز است اما ۹۰ درصد از فعالین اقتصادی  فاقد مهارت های لازم یا امکانات لازم  برای حضور در ده رشته فوق اند  لذا حداقل پنجاه درصد از فعالین اقتصادی خرج شان از دخل شان بیشتر است ، این گروه پنجاه درصدی اکنون در بازار کم فعال شده اند .

بخش های سود آور بیزینس ایران در ۹۸ , کسب و کار های سود ده , www.royalbime.ir , رویال بیمه

۳- هشتاد درصد فروش را بیست درصد از فعالین اقتصادی انجام می دهند و ۸۰    %  از فعالین اقتصادی فقط ۲۰    % از فروش را انجام می دهند .

۴-  هشتاد درصدی که بیست درصد فروش را انجام می دهند سود ناشی از فروش ، هزینه های جاری آنها را پوشش نمی دهد ، لذا در وضع موجود وارد فاز زیان دهی شده اند .

۵- گروه هشتاد درصدی که ۲۰ درصد فروش را انجام می دهند غیر از حرفه خود فقط سه کار برای سرمایه گذاری میدانند :

یا در بانک سپرده گذاری کنند و سود بگیرند ،  یا در بخش مسکن سرمایه گذاری کنند و یا دلار خریداری کنند .

۶-  مسکن و خانه را کسی نمی خرد ، لذا اقبال بازار به  سمت سرمایه گذاری در بخش ساختمان خیلی کم است . آنهائی هم که به این سمت رفته اند یا می روند ، با نخریدن ملک ، گیر کرده اند یا گیر می کنند .

۷-  با افزایش نرخ ارز و دلار ، آنچنان سپرده گذاری در بانک طی یکسال گذشته زیان آور بوده که عده زیادی انگیزه ای برای حضور در این بخش ندارند . ۹۰   % دارای این برداشت اند که با سپرده گذاری در بانک بدبخت شده اند .

۸- لذا تنها راه باقی مانده که با مهارت این قبیل افراد انطباق دارد ، خریدن ارز و دلار است .

۹- تحریم ها و عملیات روانی آمریکا ، باعث فعال ماندن انتظارات تورمی میشود .

۱۰- کسانی که جزء گروه ۸۰ درصدی هستند که ۲۰ درصد فروش را انجام می دهند ، در وضع موجود سرمایه نقد دارند ، اما نمی توانند با سرمایه شان در کسب و کار خود فعال باشند .

لذا برخی از اینها سرمایه خود را به دلار تبدیل می کنند و این تقاضا برای ارز را بالا برده است . مهم ترین عامل افزایش نرخ دلار در وضعیت موجود این گروه هستند .  اینها در حال تبدیل بخشی از دارائی خود به ارز هستند .

۱۱-  خرده فروشانی که با دلار بالای سیزده هزار تومان بیکار میشوند ، رفتار خاصی در پیش می گیرند .

این افراد برای انطباق با شرایط جدید تبدیل به فروشنده اموال غیر منتقول میشوند و عرضه  مغازه و خانه به بازار ، به شدت افزایش می یابد .

تلفن کارگزار بیمه مرکزی , کارگزاری بیمه

نتیجه گیری :

۹۰   % سود  کسب شده در بازار و بیزینس ها ، در ۱۴ رشته است .

قیمت کالا و خدمات  ۲۰   % از فعالین اقتصادی  ارزان تر از  ۸۰   %  رقباست و این گروه ۲۰ درصدی ۸۰ درصد فروش را در دست دارند .

فعال اقتصادی وقتی قیمت کالا و خدمات خود را ارزان تر از ۸۰ درصد رقبا ارائه می دهد که از ۸۰ درصد رقبا ارزان تر اداره شود یعنی ۸۰ درصد از فعالین اقتصادی به هر دلیلی گران تر از بقیه اداره میشوند و این دسته امکان حضور در بازار را ندارند .

از کسانی که مطالب من را حرفه ای دنبال می کنند دعوت می کنم کسب و کار خود را با این دو مقاله و قسمت های بعدی آن ، یکبار راستی آزمایی کنند و ببینند کجای اقتصاد ایستاده اند .

نقاط ضعف و قوت خود را با این مجموعه مقاله استخراج کنید :

آیا کسب و کار شما بیرون ١۴ رشته است ؟

آیا شما در رشته هایی فعال هستید که فقط ١٠  % از سود اقتصاد در آن ایجاد میشود اما ٩٠ درصد از فعالین اقتصادی در آن مشغولند ؟

اگر این طور است من شما را دعوت می کنم به بازاندیشی در حوزه ادامه فعالیت خود …

 

http://royalbime.ir/?p=934

نظرات خود را در خصوص این سری از مقالات ، در فرم زیر ثبت کنید . 

بدیهی است اطلاعات تماس شما به هیچ نحو ، مورد بهره برداری یا استفاده شخصی قرار نمیگیرد .

لذا ورود ایمیل یا شماره تماس فقط برای افرادی است که نیاز به جواب پرسش خود دارند . 

این مقاله ۳ بخش دارد .
لینک بخش اول این مقاله 

لینک بخش سوم این مقاله